Det er ikke spesielt vanskelig å bli nummer en, hvis man ikke har noen konkurrenter. Sånn er virkeligheten dessverre ikke med globaliseringen og digitaliseringen, hvor alle dine konkurrenter nå kun er et klikk vekk. Viktigheten av å ligge i toppen av søkeresultatene, samt å være den virksomheten som dukker opp først, har aldri vært større. Dine kunder starter deres kjøpsreise i en ansøkningsfase, som begynner online.

Muligheten for direkte å sammenligne ditt domene og de nærmeste konkurrenter gir deg en mer dyptgående analyse enn noensinne før. Få overblikk med Searchmetrics SEO:

  • SEO Synlighet
  • Rankings
  • Posisjonsspredning
  • Konkurrentenes bruk av AdWords

Ranking seksjonen i SEO Research viser de søkeordene, som det analyserende domenet finnes på, med opplysninger om søkevolum og periode. Du får videre hurtig et overblikk over, hvilke url ’er som ranker på side 1, 2 osv.

seo-synlighed

Graver man en smule dypere inn i SEO Research verktøyet, er det mulig å se hvilke posisjoner de vedrørende keywordene rangerer på, og hvordan de er fordelt på første side, annen side osv. Det visualiseres i søylediagrammer, så du hurtig får et overblikk over dine rankings.

Arbeider du med SEO enten til daglig eller bare jevnlig, så er det gull verdt å ha overblikk over hvilke søkeord som” vinner” bedre plasseringer, og hvilke søkeord som” taper terreng” og faller i plasseringene. Searchmetrics’ SEO Research gir deg en liste over” Winners & Loosers”, så du straks kan se hvilke av dine sider som fortjener feiring, og hvilke som krever litt oppmerksomhet.