Google legger mer og mer vekt på sosiale medier, når de skal vurdere en sides legitimitet – derfor er din sosiale synlighet viktigere enn noensinne, hvis du vil til topps i Googles søkeresultater. Lenker kan manipuleres, mens sosiale signaler beviser for Google at der er ekte mennesker bak interessen for siden din – du har altså ikke råd til å basere din sosiale media aktivitet på gjetninger og antagelser.

Det store totale overblikket får du med Searchmetrics – her kan du lynraskt se hvor mange likes, +1’s, og shares din side har, og du får illustrert om kurven går den riktige veien. Det gjør det mulig for deg å se hvor du har kontroll, hvor du eventuelt ikke har det, og hvilke sosiale media kanaler som stadig er et ubenyttet potensiale.

Har du enkelte sider som er ekstra viktige for deg? La Searchmetrics overvåke dine kampanjers sosiale penetrering, og dermed fortelle deg hvordan enkelte URL ‘er fordeles i de forskjellige sosiale mediekanalene.

social-overblik

Hvor viktig er sosiale medier for SEO?

Det hjelper Searchmetrics deg med å få et overblikk over. Følg dine egne, samt dine konkurrenters aktiviteter på de sosiale medier, og se hvor mye «social buzz» de har generert, og hvordan det har påvirket den generelle synligheten i søkemaskinene. Der er jo ingen grunn til å oppfinne kruttet på nytt, hvis du kan hente verdifull innsikt fra dine konkurrenters eksperimenter.

Med Searchmetrics er det slutt på å fomle i mørket med de sosiale mediene. Få det overblikket og den innsikten som trengs, for å bruke din tilstedeværelse med de sosiale mediene best mulig, og overlat overvåkningen av din utvikling på Facebook, Twitter, Google +, Pinterest og LinkedIn til markedets beste SEO tool.